• وبلاگ : جواب به شبهات اعتقادي
  • يادداشت : خرافي كربلا
  • نظرات : 1 خصوصي ، 13 عمومي

  • نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد علي 
    با حمد و ثناي الهي حقيقتي را برايتان اشکار کنم که باطل در ان راه ندارد اگر ماه هاي قمري تحريف شده تا شعائير الهي را برهم بزنند حرکت سيد شهدا در ماه ذيحجه تا محرم 8 ماه طول کشيده اگر در ماه رمضان حرکت نکردند و در هر ابادي که ميرسيدند براي هدايت مردم چند روزي را مي ماندن اگر بترنيب جمادي 11 دي جمادي دو بهمن که از معني جمادي يعني انجماد فصل زمستان ربيع اسفند ربيع دوم فروردين که نشان از بهار صفر ارديبهشت محرم از 11 خرداد و 20 خرداد زمان حقيقي روز عاشورا و هميشه در همين زمان شوال تير ذيقعده مرداد ذيحجه شهريور شعبان مهر رجب ابان و رمضان از 11 اذر تا 10 دي ماه که اخر سال قرار دارد و اگر ميدانيد امام معصوم از راستگويان است به لطف خدا از طرف امام معصوم اگاه شدم اگر ميدانستيد سه امام معصوم طبق وصيت شب وفات رسول خدا بر زمين حاضرند که هر کس از انان غافل باشد بزودي گرفتار عذاب روز رستاخيز ميشوند اگر بخاطر غفلت گذشتگان از امامان زمانشان ذريه هاي انان تا اخر زمان شب و روز خود را گم کردن زماني که روزه واجب است روزه نميگيرن و زماني که واجب نيست روزه ميگيرن و ماه هاي حرام را گم کردن وووو
    + علي 
    و اجازه ندادند حضرت به سمت کوفه حرکت کنند
    به ناچار حضرت به سمت کربلا حرکت کردند
    + علي 
    سلام
    لشکر حر کاروان حضرت رو متوقف کردند
    + سيد سيد 
    ادم نبايد رو هوا حرف بزنه دوستان..فاصله بين مکه تا کربلا حدود 1400کيلومتره ...وقتي ميخايد از تاريخ حرف بزنيد بايد مطالعه تاريخي داشته باشيد اگه نداريد نبايد وارد اين مباحث بشيد..مثال شاه عباس بصورت پياده در 28 روز از اصفهان رفته مشهد تقريبا برابر همون مسافت ..نميخاد اونا ببريد زير سوال پس ميشه رفت ..امام بخاطر شرايط از طرفي بعد ازخروج از مکه درگيري با عمال اموي داشتند بايد با سرعت بيشتري به سوي کوفه مي رفتن ..خيلي جاها استراحت اصلا نداشتن..هشتم ذيحجه خارج شدند از مکه دوم محرم در کربلا متوقف شدندبا مقايسه تاريخي با سفر شاه عباس کاملا عقلانيه ..جاي بحث هم نداره بجاي اين همه مشکوک بازي مطالعه کنيد ..ضمنا با اين شبهات به اصل واقعه تاريخي عاشورا خدشه اي وارد نميشه ..کتاب ابن اثير تاريخ طبري لهوف ابن طاووس ..تاريخ يعقوبي مقتل ابي مخنف وکتابهاي ديگر حتما بخونيد خوبه روي هوا حرف نزنيد ..هزار تا از اين شبهات هم بيارن تاريخ رو که نميشه پاک کرد يزيدي بوده امام حسين(ع)هم مقابلش بوده ..حالا هي شبهه بندازيد اصل قصيه که پاک نميشه ..ياعلي
    + دوست 
    معلوم نيست چرا بعض افراد اينجوري نتيجه مي گيرند و هر وقت يک روايت يا مسئله را که با عقل خودشان جور نيامد مشاهده مي کنند کل و اصل موضوع را انکار مي کنند
    گيريم که فاصله بين مکه و کربلا 1500 نيست و به قول شما 2900 يا اصلا 7900 کيلومتر است چرا به اصل ماجرا شک مي کنيد و اصلا به اين شک نميکنيد که شايد حضرت روزها قبل از انکه نقل شده مکه را به قصد کوفه ترک کرده باشند؟
    در جواب آقاي امير بايد گفت که حضرت از مکه به سمت کوفه حرکت کردند که اگر نقشه را نگاه کنيد چندان ضرورتي ندارد که بخواهند به مدينه بروند و از آنجا به کوفه
    و در هر حال چه حضرت در نهم ذي الحجه به سمت کوفه حرکت کرده باشد يا يک ماه قبل ازآن و چه فاصله مکه تا کربلا 1500 يا 1600 کيلومترباشد يقين بدانيد که امام قطب عالم امکان است و واسطه فيض خداوند تبارک و تعالي جل جلاله بر عالميان و مرافقت قلبي و ارادت نگه داشتن به امام براي يافتن هدايت و سعادت لازم و حتمي است و بدون آن کسي به سعادت نخواهد رسيد و براي رسيدن به سعادت کامل ارادت و ادب نه تنها به پيامبر ص و امامان معصوم بلکه به جميع منصوبات خداوند تبارک و تعالي از پيامبر و امامان گرفته تا امام زادگان و شهيدان و مقبره و کتب و متعلقات ايشان لازم است
    + يه بنده خداي ديگه 
    خخخخ
    نوسينده و رد شبهه کن گرامي روت کم شد با اين جواب دوستان....

    + علي 
    متاسفانه جوابت پيچيده و سطحي و اصلا قانع کننده نيست .حتي به شبهات دامن بيشتري زدي
    + احترام 


    البته با توجه به ذکر مطلب بالا 2500 ک م را در 24 روز طي کرده اند که روزانه 100 ک م بيشتر مي شه و با توجه به نظريه اطراق 19 بارشان که ظاهرا متفاوت با شبخوابيهاي 24 روزه است. پس کاروان همه 24 روز را هم در حال حرکت نبوده اما اينکه مي گويد کاروانها در قديم خط مستقيمي را طي مي کردند دو ايراد دارد اولا جاده کاروانها در قديم بر اساس وجود چاه هاي آب بين راه ونيز بر اساس کوه ها و دره ها و گدار رودخانه ها طراحي مي شد و امکان حرکت مستقيم نبود. ثانيا امنيت راه هاي کاروان رو نيز ايجاب مي کرد راه ها از نزديکي آباديها بگذرد.بهرحال وقتي انسانها نخواهند حقايق موجود را بپذيرند هميشه قافيه تنگ ميآيد!
    + عبدالحسين 
    با سلام
    اصلا اگه امام حسين (ع) در روز دوم محرم نرسيده باشه کربلا يا ده روز ديرتر رسيده باشند مگه در اصل واقعيت عاشورا خدشه وارد ميشه اونهاي که اين بحث ها رو ميکنن ميخان اصل عاشورا را زير سوال ببرن که کور خوندن مکتب شيعه مکتب عاشوراست بعدشم اون احمق هاي که اين سوال ها رو مطرح کردن بردن تو کتابهاي به اصطلاح معروف خودشون ببينن که چقد راجع به عاشورا سخن گفتن ...
    + محمد 
    الان من نگاه کردم از مکه تا کربلا با يه خط هوايي 1307 کيلومتره
    + امير 
    خوب مرد حسابي لااقل اگه ميخواي جواب يک شبهه رو بدي آنچنان بده که 10 تا شبهه ديگه بوجود نياد!!!
    مگه مکه در شمال مدينه قرار دارد که شما گفتيد سه ماه قبل به سمت مکه راه افتاده؟
    براي رسيدن به کربلا بايد اول از مکه حرکت کنيد و بعد از 370 کيلومتر اونم مستقيم تازه برسيد به مدينه در شمال مکه و بعد از اونم حدود 1500 کيلومتر (اونم مستقيم و هوايي بدون هيچ پيچ و خمي) بايد برسيد به کربلا يعني فاصله مکه تا کربلا ميشه چيزي حدود 1870 کيلومتر نه 700 کيلومتر
    مگه بقول دوستمون در اين 1400 سال 1000 کيلومتر فاصله اين دو بيشتر شده باشه
    + من 

    از طرز جواب دادنت معلوم شد دشمن واقعي دين و ...... کيه
    + يك بنده ي خدا 

    دوست عزيز

    شما كه ميخواهيد در رد شبهه اي سخن بگوييد بهتر نيست با دقت و مطالعه ي بيشتري اينكار را انجام دهيد :

    1 - همانطور كه خودتان نوشته ايد و من هم سايت مذكور را دوباره چك كردم ؛ زمان از مكه محاسبه شده نه از مدينه و زمان 22 روز در صورتي كه امام در روز دوم در كربلا حضور داشته باشند صحيح است .

    2 - خوي است بدانيد كه فاصله ي هوايي مدينه تا كربلا 1470 كيلومتر است و شما چگونه و با چه حساب و كتابي 700 كيلومتر را حساب كرده ايد خدا ميداند . مگر اينكه اين فاصله در طول اين هزار و اندي سال كش آمده باشد .

    3 - بزرگترين شبهه اي كه به اين مسئله وارد شده اين است كه اگر يك نگاه گذرا به نقشه بياندازيد متوجه خواهيد شد كه كسي كه از مدينه به سمت كوفه حركت كند اصلاً از كربلا عبور نخواهد كرد . مثل اين است كه شما از كرمان راهي اصفهان شويد و در تهران ماشينتان پنچر شود . بهتر است جوابي براي اين سوال پيدا ميكرديد.

    يا حق