• وبلاگ : جواب به شبهات اعتقادي
  • يادداشت : تعدد قراءات ديني
  • نظرات : 2 خصوصي ، 10 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    و من فسّر القرآن برأيه فقد افترى على اللّه الكذب، و من أفتى النّاس بغير علم لعنته ملائكة السّماء و الأرض، و كلّ بدعة ضلالة، و كلّ ضلالة سبيلها إلى النّار.

    و هر كه قرآن را به رأى خود تفسير كند بر خدا دروغ بسته، و هر كدام بدون علم مردم را فتوا دهد فرشتگان آسمان و زمين او را لعنت كنند و هر بدعتى گمراهى است و راه هر گمراهى به سوى آتش است.

    الإنصاف فى النص على الأئمة ع با ترجمه رسولى محلاتى، ترجمه‏فارسى، ص: 314

    سلام. من هم به روز هستم با مطالب جديد از دنياي نرم افزار. تبادل لينک با وبلاگ خوب شما که توليد محتواي سالم داريد موجب افتخار بنده ست. منتظرتون هستم. يا حق
    + من 

    سلام
    در وبلاگ گفتگو با زرتشتيان (http://zartoshtimosalman.parsiblog.com/) راجع به دو دين اسلام و زرتشتي بحث ميشود.از شما خواهش ميشود در بحث ها شرکت کنيد.
    لازم به ذکر است که اين وبلاگ من نيست و من فقط از روي عمل به وظيفه شرعي خودم شروع به تبليغ آن کرده ام.

    + مهدي 
    کس شعر محض تف دادي.
    الاغ، نتيجه اين چرنديات بي دين کردن مردمه. مردم مي گن ديني که نمي فهميم و يه سرخر بايد برامون تعيين تکليف کنه به چه دردمون مي خوره. ترجيح مي دن دنبال راسل و کافکا و هيوم و اين احمق ها باشند چون اونها خيلي ساده و معقول حرف مي زنند.
    به جاي اين چرنديات عين آيات قرآن و روايات رو براي مردم بخونيد. امام صادق فرمودند اگر دين را همانگونه که پيامبر به مردم معرفي کرد مي گفتند دو نفر باهم اختلاف نداشت. علت اين هزارتکه شدن اسلام اينه که هر کي ضرب زيد خوند فکر مي کنه همه بايد صدقنا بگن و هيچکس حق نداره چيزي که آقا اجازه نداده از قرآن بفهمه.
    + رضا 

    با سلام دوست عزيز بسيار از زيارت وبلاگ شما مسرور شدم براي من شبهات زيادي مطرح است كه اميدوارم شما حلال آن باشيد

    مثال...

    در برخي از قصص فرآن مسائلي عنوان شده که با واقعيت همخواني ندارد بطور مثال در داستان نمرود...سوراخ بيني هيچ انساني به مغز او راه ندارد و راه يافتن پشه به مغز از اين طريق ممكن نيست ...آيا اين داستان واقعيت ندارد ياحكمت ديگري در اين داستان مطرح است

    لطفا در همين قسمت نظرات پاسخ دهيد

    با عرض سلام من امروز با وبلاگ شما آشنا شدم آيا بايد سؤالات را اينجا مطرح كرد؟

    اگر اينجا ميشود بفرمائيد:در يك آيه قران كه نميدانم كجا بوده در مورد نحوه وضو گرفتن نوشته كه دستها را از پائين به بالا بشوئيد لطفا در اين باره توضيح دهيد.

    با تشكر

    با سلام

    دوست عزيز، پيشاپيش از تلاشهاي خيرخواهانه شما سپاسگزارم.

    اينجانب نيز شبهاتي دارم كه اميدوارم با راهنمايي خردمندانه شما به پاسخي قابل قبول برسم. در صورت ممكن آدرس ايميل خود را برايم مكتوب بفرمائيد.

    wise118@gmail.com

    + روزبه 
    خدا توفيق دهد.راهتان را ادامه دعيد.ان الله معنا
    + سيد احمد 

    آيا اين كه مي گويند بحث در وجود و چيستي ذات خداوند باعث جنون و ديوانگي است بر طبق روايتي از امام ششم با عقل و دين سازگاري دارد؟

    آيا از طريق عقل و منطق مطلق يعني بدون كمك از قرآن و حديث و تاريخ مي توان و جود خدا را اثبات كرد؟

    پاسخ

    سلام . يکوقتي ما از اصل " وجود خداوند " بحث مي کنيم و ثابت ميکنيم که خداوند وجود دارد اين بحث هيچ مشگلي ندارد و بلکه عملا در روايات ما را بدان تشويق کرده اند و ائمه معصومين نيز در مناظرات از دلائل عقلي استفاده کرده اند بنا بر اين اصل اثبات وجود خداوند نه از ديدگاه عقل منعي دارد و نه ائمه اطهار مانع آن شده اند . ولي يکوقتي ما مي خواهيم در مورد " ماهيت خدا " بحث کنيم و چستي او را معين و مشخص کنيم اين انسان را به گمراهي مي کشاند چرا که خداوند اصلا ماهيت ندارد همچنانکه در فلسفه نيز اين امر ثابت شده است { در فلسفه گفته شده : ماهيت يک شي حد و مرز آن شي ميباشد و خداوندي که بي حد و حصر است ماهيت ندارد } و چيزيکه ماهيت نداشته باشد و حد و حصر آن براي انسان قابل هضم نباشد طبيعتا انسان را به گمراهي مي کشاند . بنا بر اين امام صادق عليه السلام در آن حديث مشهور نميخواهند از بحث کردن اصل وجود خدا منع کنند بلکه حضرت منع مي کنند از تفکر در ماهيت او چرا که ماهيت خداوند بي حد و حصر است و انسان نمي تواند ماهيت او را با عقل ناقص بشري درک کند دوست عزيز يک مثال ساده عرض کنم : يکوقتي شما در اين جهت فکر مي کنيد که خدا چيست ؟ آيا هوا است ؟ آيا بمانند ابر است ؟ و ... و... هزاران سوال ديگر که در ذهن خود مرور مي کنيد وقتي به نقطه ثابت و محکمي نرسيديد و نتوانستيد پيش خود ماهيت و چيستي و حد و مرز خداوند را پيدا کنيد آنوقت زمينه انکار اصل وجود خداوند در وجود شما مهيا مي شود . اين است معناي کلام امام صادق عليه السلام که فرمود : در ذات او فکر نکنيد که منجر به کفر مي شود .
    + كبوتر حرم آقا 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    جناب آقاي هادي کردان ساروي
    سلام عليكم : عيد سعيد فطر بر شما مبارك باشد.. طاعات و عبادات شما قبول درگاه الهي واقع شده باشد... انشالله
    با توجه به وبلاگ هاي شما و آشنايي حضرت عالي با مباحث عقائدي ميخواستم اگر فرصت داريد گفتگويي داشته باشيم........
    اگر براي شما امكان دارد لطفا بفرماييد.... شماره ي تماس را به ايميل شما ارسال نموده ام.........
    و من الله التوفيق